miercuri, 18 iulie 2012

Primele luni, primele impresii...

In prima saptamana ne-am asezat la casuta  noastra  inchiriata, bineinteles! De asta s-au ocupat prietenii nostri cu 2 saptamani inainte de a sosi. Oricine isi poate inchiria un apartament, casa, de la un particular pt. ca nu ti se cer dovezi, important e sa ai bani de avans si sa stii sa vb. cat de cat. Daca alegi o agentie imobiliara atunci lucrurile se complica un pic :d. Ceea ce ne place fff mult este faptul ca peste tot este verdeata, copaci . Oraselul in care locuim este ca un fel de padure care a fost defrisata doar pt. a fi construite  drumuri, magazine, blocuri, etc. Chiar si pe stada cand mergi  vezi copaci inalti, grosi, batrani.
 Bineinteles ca toata verdeata asta e intretinuta de catre ploaia care cade aproape zilnic :(( . Curand am descoperit si veveritele care veneau zilnic prin copacii de la geam si am inceput sa le hranim. Bucurie mare pt. Sebi :). Prima noastra iesire a fost in parc pt. a ne lua revansa din ziua precedenta  si pt. a-l lasa pe pici sa zburde! Parcul este enorm dar din pacate are doar 3 locuri de joaca , destul de mici in comparatie cu Parcul Tineretului care mi se pare Disney land pe langa acesta. Nu stiu daca asta il deranjeaza pe Sebi atat de mult  pt. ca a invatat sa se joace si mai mult cu frunze, conuri de brad, crengi, pietre  stralucitoare , balti, flori, etc.
La inceput imi aduc aminte ca tot timpul faceam comparatie : la preturi, oameni, alimente, copii, vreme, etc. Si am ajuns noi la urmatoarele concluzii dupa vreo 2-3 luni. Oamenii sunt extrem de prietenosi, sociabili, veseli, relaxati, calmi, child-friendly ( pana acum cred ca zeci de oameni s-au oprit din drum pt. ca Sebi sa le mangaie catelul, sa vb. cu noi, sa ne intrebe daca ne place aici, sa ne zambeasca sau doar sa ne salute ). Asta pt. mine e o mare bila alba pt. ca  imi dau seama ca si starea noastra de spirit s-a schimbat datorita energiei pozitive pe care o primim cand suntem afara , printre ei . Mi se pare ca sunt si mult mai respesctuosi atunci cand vine vorba de omul de langa si nu conteaza pt. ei ca esti indian, pachistanez, polonez sau roman. Pana acum nu am vazut sa se faca diferente dar nu cred ca pot fi f obiectiva pt. ca eu nu lucrez, stau acasa cu Sebi si nu ma lovesc de anumite situatii. In schimb, cand vine vb. de respectul pt. natura aici recunosc ca sunt dezamagita pt. ca nu m-am asteptat sa gasesc atat de multe gunoaie pe jos si aici ma refer la centrul orasului ca pe la periferie nu prea am fost.  Ce gasesti pe jos?  De toate, ambalaje de mancare, pet-uri, sticle de alcool, cutii de bere, pungi dar NU si caca de caine. Bineinteles ca exista cosuri de gunoi dar din pacate e mult mai usor sa iti lasi resturile langa banca pe care ai stat :( . Pacat !
Preturile... Viata aici e mult mai scumpa ca in Romania, si aici ma refer la chirie, mancare, taxe, transport, tot, dar si salariile mult mai mari :). In iarna-primavara preturile la alimente erau cam ca la noi pt. ca si Romania importa fructe, legume, etc. Acum sunt sigura ca  in Romania e mult mai ieftina mancarea , mai ales daca te aprovizionezi de la piata .Scotia,( in general UK-ul ) datorita climei si pamantului pietros nu prea poate face agricultura dar cum oamenii au bunavoita planteaza in ghivece sau cutii mari, in sere cam tot ce se poate. Pamantul folosit este cumparat de la magazin, in saci. Daca difera gustul? Ooo, da! Enorm ! Nici acum nu am reusit sa ma acomodez cu gustul legumelor, fructelor, lactatelor. Imi este extraordinar de  dor de mancarea noastra cu gust si aici nu ma refer la cea gatita. Incercam sa cumparam produse  din Spania, Italia dar nu se compara. Nu se compara morcovul organic de la magazin cu morcovul din gradina bunicii mele :(. Nici la gust, nici la culoare. Pe mine ma afecteaza mult acest aspect pt. ca mancarea iese fada , fara gust dar ma incapatanez sa nu adaug knor sau alte prostii si sa ma obisnuiesc, sa nu ma mai gandesc . Cele mai multe alimente sunt pline de aditivi, E-uri si alte prostii pe care le evitam si dupa ce am intrat prima oara intr-un hipermarket am inteles de ce atat de multi oameni sunt obezi ! Aa, si inca ceva! Eticheta unor anumite produse pe care le cumparam (rar) si acasa difera de cea de aici; adica aici e mai lunga si contine si niste chestiute nu prea dragute :(. Acum imi pun intrebarea : in Romania anumiti producatori "uita" sa scrie sau ... ?  Pt. ca gustul e la fel ! In schimb, se gaseste si mancare organica, la aproape orice magazin. Nu mai e nevoie sa fac precum in Bucuresti, sa imi trimita mama de la ea din gradina sau de la bunica sau sa ma chinui sa gasesc tarani de incredere . Inca o bila alba :)
 Va urma...
................................................................................................................................................p.s. Aceasta este o postare SUBIECTIVA, ca de altfel toate celelate care vor urma. Nu afirm ca peste tot e la fel, eu vorbesc doar de ceea ce am vazut , simtit! Oamenii in general sunt diferiti, au pareri diferite, altfel viata ar fi mult prea plictisitoare :d.

4 comentarii:

  1. sa scrii subiectiv, intim, de-al vostru, dar sa scrii! te voi citi cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. subiectiv si intim, draga Rox! Mult noroc va doresc si te admir pt. cat de puternica esti.

      Ștergere
  2. si eu voi citi curent si cu mare drag! de-abia asteptam sa ne impartasesti din parerile tale! asa parca suntem mai aproape:) te imbratisez Axe draga! pupici multi si succes! aaaa si inca ceva, sa stii ca tare mult m-am bucurat sa vad ca in poze, pareri o familie fericita...acum voi stiti cel mai bine ce traiti acolo, dar eu cred ca va fi din ce in ce mai bine pentru voi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. maaari :), de-asta scriu, pt. voi, tocmai ca sa fim mai aproape si ca sa va povestesc cum e pe aici si cu bune si cu rele. imi este f dor de voi si sa stii ca suntem ca in poze :) pt. ca suntem sanatosi, impreuna si mult mai relaxati. va pup si multumim.

      Ștergere