miercuri, 15 august 2012

Desene animate

Exista o zi pe luna cand Sebi se uita destul de mult  la desene animate. Asta se intampla in timp ce eu stau lungita pe canapea, cu o sticla de apa fierbinte pe abdomen si cu niste dureri abdominale urate. Apoi mai sunt zilele acelea in care e nevoie sa fac curat, mancare, sa calc, iar el ma ajuta dar la un moment dat se plictiseste, se duce si se joaca , mai spala niste masinute, adica inunda bucataria, si imi spune ca vrea si el "doar un desen". Niciodata nu am deschis  calculatorul fara sa stiu la ce se uita ; daca acele desene sunt potrivite pt. varsta lui , daca are  ceva de invatat (ex. a invatat multe cuvinte, propozitii, alfabetul si stie sa numere pana la 10 in engleza, cuvinte pe care nu le repeta automat, ci constient si logic ) atunci sa zicem ca sunt multumita.  Ceea ce nu imi place e faptul ca este foarte concentrat, ca sa nu zic " drogat" si nu mai stie nici de apa, nici de mancare, pipi, etc. La inceput, adica in jurul varstei de 2 ani - cam de atunci a inceput sa se uite la desene in adevaratul sens al cuvantului , stateam cu el si ii explicam. Sunt multe momente in care inca mai fac asta dar sunt si momentele de care va povesteam mai sus in care nu reusesc sa ii explic, traduc, etc.
De ceva timp am descoperit niste desene care noua ne plac si care mi se par educative. Si vreau sa va povestesc despre ele. Lista e lunga si pt. toata lumea. Da, sunt in limba engleza  dar actiunile, imaginile sunt corelate cu propozitii, cuvinte si este destul de usor de dedus despre ce e vorba.

sursa
" Everything's Rosie"  este un desen animat creat mai mult pt. fetite. Rosie, este o  fetita care de-abia a sosit in oras. Alaturi de prietenii sai, Will, Holly, Big Bear and Bluebird descopera lumea, invata, se distreaza.  Ea locuieste impreuna cu Raggles intr-o casuta de jucarie.  Ce si-au dorit producatorii sa ii invete pe copii?  Ca e  ok sa ceri ajutorul prietenilor; este important sa ai prieteni si sa ii respecti si daca in grupul tau de prieteni sunt personaje cat mai diverse cu atat distractia este mai mare.

sursa
" The Octonauts" este o echipa minunata formata din animalute adorabile care strabat oceanul in cautare de aventuri si distractie. Pe nava  Octopod  locuieste echipajul format din 8 personaje. Capitanul Barnacles este un curajos urs polar care ia cele mai intelepte decizii in situatiile critice. El este ajutat de Kwazii, o pisica-pirat care crede in monstrii de mare si care adora sa conduca cu viteza micuta lui masina, Gup-B. Personajul meu preferat este medicul Peso, un pinguin simpatic caruia ii place sa ajute animalele marine. Motto-ul echipei este: "Explore!-Rescue!- Protect!".  
sursa
"Cloudbabies" sunt desenele preferate ale lui Sebi. Mie imi place foarte mult coloana lor sonora pt. ca e optimista si melodioasa. Baba Pink, Baba Yellow, Baba Blue si Baba Green sunt niste copilasi haiosi care locuiesc in cer impreuna cu Bobo White si au grija de Sun, Moon,  Rainbow,  Fufa Cloud si Little  Star. In fiecare dimineata  ei se  suie pe caluti si incep sa lucreze pt. ca cerul sa arate perfect. Uitandu-se la aceste desene Sebi a  invatat si mai bine  notiunile de zi/noapte, soare/luna, nori/soare, curcubeu si stele.    

sursa
 Daca nu serviti limba engleza poate o sa va placa de  "Curiosul George". George este o maimutica africana care este crescuta de Omul cu Palarie Galbena.  Curiozitatea si naivitatea lui George intotdeauna il baga in bucluc.  Lui Sebi intotdeuna i-au placut maimutele si cand l-am descoperit pe George a fost foarte incantat.

In incheiere vreau sa va spun ca eu le admir si le respect din suflet pe mamele care reusesc sa fie suficient de creative si rapide in bucatarie incat sa nu apeleze la desene, pe cele care si-au invatat copiii sa  aiba rabdare  atunci cand ele sunt cu aspiratorul/ mopul in mana. Asadar, vizionare placuta! Cu moderatie, of course !  :)






5 comentarii:

  1. Aaaa Octonauts sunt favoritii fetelor!! :)) Si pe George il plac foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)Si Sebi il adora pe George. Si datorita lui s-a dat intr-un montagne russe de curand pe care l-a denumit "pitonul turbo 3000" :)

      Ștergere
  2. multumim, George e prefereatul Elizei :), dar linkurile puse de la BBC nu sunt available in my country:( na

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. of :(, imi pare rau dar sa stii ca inainte de a pune linkurile am rugat-o pe sora mea sa verifice ca sa fiu sigura ca merg. la ea CICA mergeau. oricum le gasesti si pe youtube :).

      Ștergere
    2. uite aici :
      http://www.youtube.com/watch?v=NTFh0nKa9ns&feature=related
      si aici:
      http://www.youtube.com/watch?v=1IzdsxmCaY0
      si ultimul :
      http://www.youtube.com/watch?v=u3WKEOrQF6Y
      http://vimeo.com/41073940
      eu zic ca astea merg dar sa stii ca in italiana nu am :d

      Ștergere