marți, 4 septembrie 2012

In drum spre gradinita


Chiar daca imi place sa citesc despre homeschooling sau unschooling, metode in care cred , la scurt timp dupa ce am poposit pe meleaguri straine mi-am dat seama ca Sebi isi doreste copii in jurul lui. Si pt. ca parcurile de cele mai multe ori sunt pustii, in luna mai am inceput sa ma interesez despre gradinita. Am fost in vizita la primarie unde o doamna foarte draguta si rabdatoare mi-a dat un pliant si mi-a explicat ce trebuie sa fac. Si am aflat ca :

  • Pana la varsta de 3 ani cresa, gradinita se plateste. Dupa ce copilul implineste 3 ani va avea gratuit de la stat 2,5 ore/zi, 5 zile pe saptamana, timp de 38 de saptamani pe an. Aceste ore pot fi alese dimineata de la 9 sau dupa amiaza de la ora 13.
  • Gradinita aleasa de catre parinte poate fi de stat sau particulara pt. ca primaria se afla in parteneriat si cu gradinitele private.
  • Parintele este obligat sa plateasca 2,5 lire pe saptamana pt. gustari si jucarii .Gustare inseamna fructe, lapte, iaurt cu fructe, cereale, toast.
  • Parintele este obligat ca in primele zile sa stea in aceasi cladire/incapere cu copilul.
  • Daca parintele isi doreste ca propriul copil sa petreaca mai multe ore la gradinita acesta va trebui sa scoata din buzunar cate 3 lire pe ora.  
  • Programul de la 8 a.m. la 6 p.m. costa 30 de lire pe zi + 4,20 lire pt. mancare/zi (la stat). Sistemul de invatamant privat este mai scump.
  • Parintele poate alege gradinita si in functie de evaluarile facute de catre Inspectoratul Scolar tuturor unitatilor scolare de pe teritoriul Scotiei.
  • Parintele este obligat sa viziteze impreuna cu copilul  gradinita/e  pt. a observa daca locul ales este pe placul parintelui si al copilului.
  • Dupa ce s-a hotarat, acesta face o aplicatie unde i se cer urmatoarele documente: certificat de nastere copil (copie), contract de inchiriere, proprietate casa (copie), facturi (copie).
  • Vacantele sunt mult mai scurte fata de cele din Romania.
  • In Scotia este legal homeschooling-ul dar procedura este mult mai complicata fata de cea din Anglia.
  • Sistemul de invatamant scotian este diferit fata de cel englez sau irlandez.

3 comentarii:

  1. oo, nice:) pai si cand incepeti? abia astept povesti

    PS: scoate literele alea de verificare de la comentarii ca ma omoara!!1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca peste 2 saptamani, cel tarziu :) mai am de povestit!
      PS: spune cum, ce sa fac :d

      Ștergere
  2. Roxana, cred ca am rezolvat cu literele :) daca iti mai apar si data viitoare inseamna ca nu am facut ce trb :d.

    RăspundețiȘtergere